Ana Sayfa Haberler 2016 Haberleri Beton Yol Projelerinin Değişmez Santrali Meka Kazakistan’da Yol Projesinde

Beton Yol Projelerinin Değişmez Santrali Meka Kazakistan’da Yol Projesinde

Beton Yol Projelerinin Değişmez Santrali Meka Kazakistan’da Yol Projesinde

İnşaat faaliyetlerinin yoğun olduğu Kazakistan’da, ülke genelindeki kamu ve hizmet yollarının toplamı yaklaşık 96.500 kilometredir.

Son yıllarda yol kalitesinin arttırılması için aktif çalışmalar hız kazanıp sadece Kazakistan için değil, aynı zamanda komşu ülkeler için de önemli olan yol projelerinin hayata geçirilmesi için önemli adımlar atıldı. Çin ve Rusya sınırlarını bağlayan ve Kazakistan’ın beş bölgesinden geçerek Kazakistan’ının en büyük yol projesi haline gelen “Batı Avrupa - Batı Çin” projesi, devletin desteği ve yabancı ortakların katılımı ile başlatıldı.

Bu proje ile paralel olarak devlet, “Nurly Yol” kalkınma programı altında 1000 km civarına olan bir “Almatı-Oskemen” yol inşaatını daha başlattı. Proje kapsamında yolların, kavşakların, üst geçitlerin, köprü ve alt geçitlerinin yenilenmesi yerine tamamen yeniden yapılandırılmaya karar verildi. Projenin ihalesi ve siparişi, son kullanıcısı olan Kazakistan ulusal yol işletme kurumu “KazAvtoZhol” tarafından yürütüldü. Toplam 9 parçadan oluşan yol projesi 7 farklı ülkeden gelen müteahhitler tarafından inşa edilmeye başlandı.

Kazakistan’da yol inşaatlarının kalite kontrolü beş farklı birim tarafından gerçekleştirilir. İlk olarak müteahhit firma kontrol eder, ardından teknik denetim kurumu, gözetim ve kalite kontrol kurumu, bulunduğu bölgenin lisanlı laboratuvarı “Oblzhollaboratoriya” ve son aşamada da müşteri olan “KazAvtoZhol” yolu teslim alır.

Beton yollarının inşaatında kullanılan betonun kalitesi tartışılmazdır. Yalnız, ana malzemesi olan özel yol betonunun üretimi için sadece kaliteli malzemelerin kullanılması yeterli değil, aynı zamanda üretimde kullanılan ekipmanların da son derece hassas olması gerekmektedir. Laboratuvar testleri sırasında farklı beton üreticilerinden alınan örnekler göstermiştir ki MEKA Beton Santralinde üretilen betonun kalitesi standart ortalamanın üstündedir.

Söz konusu bu büyük projede özellikle yol betonu için geliştirilen MEKA MB-135BM mobil beton santrali tercih edildi. Tamamen mobil ana şase ve bunkerden oluşup minimum temel ihtiyacı olan bu santral, güçlendirilmiş motor/redüktörüne sahip Çift Milli mikser ile donatılmıştır. Bu yapılandırma ile MB-135BM tek seferde 3,5 m³ düşük slump beton üretebilmektedir.